DIFERENTS ARGUMENTS:
La filosofia del endeutament com a “inversions per a no quedar enrera amb els pobles de la contornada”... paraules textuals, no justifica el deute històric que vostès presenten avui, ja que no ens proposen accions que ens ajudin a veure ni la Torredembarra que volen construir ni cap a on volen anar.
Exercir la capitalitat del Baix Gaià, si és que es refereixen a això, ara per ara, passa per encapçalar políticament una idea i ser un motor dinàmic de les diferents reivindicacions. Hem d’estar disponibles i disposats a oferir la nostre vila com a eix polític i socio-econòmic.
Amb una caserna necessària, però potser no en el primer lloc de les possibilitats actuals, i una zona d’aparcament, difícilment serem un model.
Model de gestió d’aigua i de residus, ens acostem.
Model de reorganització de feines i personal, lluny d’augmentar la contractació fora i de quedar a l’espera que els diferents serveis ens treguin les castanyes del foc,... més a prop.
I així seguiríem amb la disminució del projecte turístic, que segons vostès és capdal. És capdal i destinen menys diners??
Si hem de rebre als visitants amb l’oferta del parquing de filadors, Perquè no ha dirigit les inversions a finalitzar les seves connexions amb Antoni Roig i amb Indians? Com és que no ha apostat tan decidit per la recuperació de la zona més comercial?
Potser projectes com la N-340, Pere Badia o acabar i aplicar els conceptes del PEMU del Nucli antic, serien matitzables també, però ens permetrien entendre millor les prioritats d’aquest grup de grups al govern.
L'acabament del Teatre Auditori i de l'adequació del teatret, sense un projecte cultural i d’usos?
Una capital amb dues sales, i la improvisació com a programa?
El que ens anuncien que dedicaran a l’espai de l’escorxador ens fa pensar que està més a prop de fer callar les reivindicacions veïnals que d’una primera fase cap al centre cívic, hotel d’entitats o multi-espai ciutadà que es demana.
Si no saben encara que fer ni com? Perquè dedicar una quantitat? Potser és massa gran o massa curta? Sense saber el “Què”, no sabran el “com” i per tan no poden saber “quan” ni que cal destinar-hi.
Si treballen per la nova caserna, seria bo que ja sabéssim el que podem fer amb l’actual edifici de la policia local. Si no ho saben, senzillament s’imposa la política de ja veurem en cada moment.
Dels 5.356.136 euros un trenta per cent és la Caserna, repeteixo necessària però tal com estem no la primera inversió de la llista.
Un segon trenta per cent respon a finalitzar el Teatre Auditori i la sala polivalent. Ja n’hem parlat. Caixes buides si no hi ha pla d’usos i programes de gestió.
El set per cent aproximadament per a fer alguna cosa a l’escorxador. I un dos per cent per a les reformes de la Llar de jubilats, Fa falta endreçar-ho millor, però per una banda parlant del nou local i per l’altre hi fan reformes. Potser ens haurem d’esperar a saber el que es farà.
No em volia deixa que el zero coma trenta quatre per cent, un terç de l’u per cent, el destinaran a redactar projectes d’inversió.
Son inversions que no perfilen un programa de gestió política de Torredembarra. Ens el contrari, sembla que a força de quedar bé amb els diferents “interlocutors” que té al seu govern li ha quedat una “llista” de coses, no uns punts d’equilibri per a desenvolupar una acció de futur.
Vostès defineixen els pressupostos de coherents amb la situació de crisis. Diuen que aposten per la gent gran i per benestar social. Doncs bé si no expliquen que faran exactament, sols és això, un augment de partida.
Estarem per ajudar a la gent? O per fer unes oficines a on prendre nota dels problemes.
Estem per la gent gran? Com amb actuacions puntuals al mateix local o fen una política decidida de participació d’aquest col·lectiu en la vida de Torredembarra i preparant el previsible augment de aquest col·lectiu en els propers anys. Necessiten més espai, sens dubte. I també una política municipal que comenci a planificar i a preveure com donar els millors serveis a una Torre que creixerà i que envellirà.
Sobre les despeses no trèiem una conclusió massa diferent. Ens molesta seguir veient la partida d’aigua i clavegueram. En un any que els nostres aquïfers estan plens i que tenim l’oportunitat de començar a fer més efectius aquests diners, seguim esperant unes possibles noticies del jutjat, que no aclariran necessàriament las totalitat de dubtes. Hem d’actuar preparant un pla per a recuperar la gestió pel municipi. Hem d’actuar preparant-nos per a fer-ho bé i quan arribi la fi del procés legal estarem preparats i en marxa per a poder parlar de tu a tu amb qualsevol de les possibles sortides que estan a sobre de la taula.
Ens molestar també veure tants retalls que no arriben en l’apartat de la suma final. Gastem més i deurem més. Fem fora potencials col·laboracions i les lloguem. Retallem a les entitats i no tenim una política clara sobre les actuacions en el teixit socio cultural i associatiu. Gastem en diferents aspectes que tenen a veure amb l’esport, amb la seva pràctica i la seva promoció i no saben encara quin pes específic ha de tenir en l’acció de govern ni quina solució s’ha de donar al panorama canviant que s’està vivint en aquest moments.
Preveuen constituir una societat mercantil, no sabem exactament de que parlem, en tot cas serà insuficient si s’entengués que les empreses municipals dels diferents serveis i com a motor de noves idees han significat la reorganització de molts ajuntaments que han fet una passa decidida cap al futur i cap a la gestió moderna i eficient dels seus recursos.
Uns recursos que pel nostre futur immediat son menors. Vostès treuen líquid de la contenció a canvi de deixar una situació “encorsetadíssima” pels propers responsables de l’acció municipal a Torredembarra
Canvis entre partides però un dotze per cent d’augment en el capítol dos de Bens corrents i serveis. Quasi un deu per cent en despeses financeres. Un augment que ens donar un suposat aire a força de deixar d’amortitzar préstecs una temporada. Després, ja veurem.
Pugen les transferències corrents del capítol quart, tot i que baixen les aportacions als patronats de cultura i Turisme. Aquest set i mig per cent d’augment de segur que sol deixa contents a alguns, perquè la resta no veurà una línia política que entendre tot i no comprendre o compartir en alguns casos. Però cal tenir les coses clares, el que es fa i perquè.
El famós Capítol primer, que a partir d’ara l’anomenarem recursos humans de Torredembarra, per a no tenir mals entesos té un tractament sorpressiu.
Els drets dels treballadors estan representats pel Comitè i ací sols oferir la nostre disposició a entendre i treballar per a millorar drets i deures, com no pot ser d’altre manera.
Però el tractament pressupostaria de la partida de recursos humans si ens fa pensar que no s’ha fet el que calia.
Si els treballs iniciats en la darrera etapa política no l’han convençut, tenia un equip de professionals per a treballar en noves línies d’actuació. Farcí el calaix de tots els informes i projectes possibles per a fer front amb celeritat a cada nova mancança o oportunitat per a millorar la vila.
Contractem fora i fem fora als que ara tindrien més temps per a fer la feina que s’en va fora,... massa fora... massa contractació de tercers... massa estrany per no estalviar el màxim i respectar les expectatives del potencial de tota la plantilla d’aquest ajuntament.
Si hi afegim que la partida augmenta, doncs farà bé en explicar-ho molt i molt bé.
Aquestes argumentacions es feien l'any passat en la presentació dels pressupostos 2009. Ara, ben llegits tenen la seva "gràcia". Entesa com a confluència curiosa d'esdeveniments, no pas com a rés humorístic.
Per a recordar-ho millor, llegiu part del comunicat de l'equip de govern a continuació.
Ajuntament de Torredembarra
Presentació dels pressupostos municipals 2009
Dades generals
La proposta del pressupost consolidat de la Corporació Municipal per al 2009 ascendeix a un total de 24.833.334,82 euros, el que representa una disminució del 13,44% respecte al de l'any 2008, principalment perquè a I'exercici anterior es van pressupostar contribucions especials i quotes urbanístiques per un import de 3.995.000 €.
Per contra, les despeses corrents tenen un increment del 13,61 %. Aquest fet es deu a la intenció de l’equip de govern d'augmentar una sèrie de partides com són la de despeses de benestar social o de la gent gran. L'objectiu és dotar l'Ajuntament de més serveis socials per fer front a aquesta situació de crisi i a una conjuntura econòmica difícil que el país esta patint i que l'Ajuntament ha d'ajudar tant com Ii sigui possible.
Despesa corrent
En matèria de despesa corrent, el capítol de personal té un increment del 4,2 % (fixat per la Llei de pressupostos generals de l'Estat) 'si tenim en compte les mateixes places dotades I'any anterior. Malgrat això, el capítol 1 del pressupost s'ha augmentat un 14,13% ja que s'han previst, entre altres, fa dotació d'unes jubilacions anticipades i una sèrie de places com son 4 policies locals, 2 auxiliars de biblioteca, un gruista etc., per tal de poder portar a terme una millor prestació dels serveis municipals.
Pel que fa a compra de béns i serveis, s'ha produït un increment del 11,01 % respecte al pressupost inicial de l'any 2008 ja que es garanteixen els serveis de prestació obligatòria d'acord amb les condicions contractuals en' vigor' (aigua, escombraries, neteja viària, subministres, bus urbà, enllumenat públic...) així com altres nous serveis com la recollida selectiva per ser més eficients mediambientalment. '
Les partides que han vist reduïda la seva despesa han estat les corresponents als serveis de prestació no obligatòria com ara festes, defensa jurídica i d'altres.
Inversions
La proposta dels pressupostos contempla una aposta decidida per les inversions.
La previsió ascendeix a 5.356.136 €. Les partides més destacades van destinades a la caserna de la policia, a la rehabilitació de l'antic escorxador, a equipaments municipals, a la pista de skate i rocodrom, a començar a treballar amb el projecte de la llar de jubilats i a I'acabament del Teatre Auditori i de l'adequació del teatret, entre altres.
Dades d'endeutament
La previsió de variació neta de I'endeutament de l'Ajuntament per al 2009 es de 4.988.000,00 €, de manera que a 1 de gener del 2009 el deute es de 19.490.427,62 € i a 31 de desembre de 2009 es preveuen 24.478.427,62 €.
Cal destacar que la ràtio legal d'endeutament prevista es situa en un 121 %.
1.630 euros per càpita aprox.
No obstant això, s'ha seguit I'endeutament previst al Pla quatrienal aprovat pel Ple de l'Ajuntament del dia13 de març del 2008,
Hem de tenir clar que sense endeutament no hi ha inversions, que 'son les coses que ens diferencien d'altres pobles i que Torredembarra necessita per no quedar enrera deIs pobles de la contornada.
Presentació dels pressupostos municipals 2009
Dades generals
La proposta del pressupost consolidat de la Corporació Municipal per al 2009 ascendeix a un total de 24.833.334,82 euros, el que representa una disminució del 13,44% respecte al de l'any 2008, principalment perquè a I'exercici anterior es van pressupostar contribucions especials i quotes urbanístiques per un import de 3.995.000 €.
Per contra, les despeses corrents tenen un increment del 13,61 %. Aquest fet es deu a la intenció de l’equip de govern d'augmentar una sèrie de partides com són la de despeses de benestar social o de la gent gran. L'objectiu és dotar l'Ajuntament de més serveis socials per fer front a aquesta situació de crisi i a una conjuntura econòmica difícil que el país esta patint i que l'Ajuntament ha d'ajudar tant com Ii sigui possible.
Despesa corrent
En matèria de despesa corrent, el capítol de personal té un increment del 4,2 % (fixat per la Llei de pressupostos generals de l'Estat) 'si tenim en compte les mateixes places dotades I'any anterior. Malgrat això, el capítol 1 del pressupost s'ha augmentat un 14,13% ja que s'han previst, entre altres, fa dotació d'unes jubilacions anticipades i una sèrie de places com son 4 policies locals, 2 auxiliars de biblioteca, un gruista etc., per tal de poder portar a terme una millor prestació dels serveis municipals.
Pel que fa a compra de béns i serveis, s'ha produït un increment del 11,01 % respecte al pressupost inicial de l'any 2008 ja que es garanteixen els serveis de prestació obligatòria d'acord amb les condicions contractuals en' vigor' (aigua, escombraries, neteja viària, subministres, bus urbà, enllumenat públic...) així com altres nous serveis com la recollida selectiva per ser més eficients mediambientalment. '
Les partides que han vist reduïda la seva despesa han estat les corresponents als serveis de prestació no obligatòria com ara festes, defensa jurídica i d'altres.
Inversions
La proposta dels pressupostos contempla una aposta decidida per les inversions.
La previsió ascendeix a 5.356.136 €. Les partides més destacades van destinades a la caserna de la policia, a la rehabilitació de l'antic escorxador, a equipaments municipals, a la pista de skate i rocodrom, a començar a treballar amb el projecte de la llar de jubilats i a I'acabament del Teatre Auditori i de l'adequació del teatret, entre altres.
Dades d'endeutament
La previsió de variació neta de I'endeutament de l'Ajuntament per al 2009 es de 4.988.000,00 €, de manera que a 1 de gener del 2009 el deute es de 19.490.427,62 € i a 31 de desembre de 2009 es preveuen 24.478.427,62 €.
Cal destacar que la ràtio legal d'endeutament prevista es situa en un 121 %.
1.630 euros per càpita aprox.
No obstant això, s'ha seguit I'endeutament previst al Pla quatrienal aprovat pel Ple de l'Ajuntament del dia13 de març del 2008,
Hem de tenir clar que sense endeutament no hi ha inversions, que 'son les coses que ens diferencien d'altres pobles i que Torredembarra necessita per no quedar enrera deIs pobles de la contornada.
Quin any més curiós...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada