La ministra de Medi Ambient, Magdalena Álvarez, ha negat aquest dijous que els bitllets que han de pagar els viatgers de la línia entre Barcelona i Madrid siguin cars, i per exemplificar-ho, ha comparat els trams Tarragona-Madrid i Barcelona-Saragossa amb els de París-Àmsterdam i París Brussel·les, que són 'un 30%' més cars. Álvarez també ha apuntat que després del cas de Barcelona, 'mai més' tornarà a cometre 'l'error' de donar una data d'entrada en servei del TGV.
La ministra ha negat que els bitllets del TGV Madrid-Barcelona siguin cars comparant-lo amb altres línies europees, però amb cap espanyola. En concret, ha assegurat que el Madrid-Tarragona té 528 quilòmetres i val 80,5 euros, mentre que el París-Amsterdam té 500 quilòmetres i val 105 euros. Segons aquesta comparativa internacional, la línia que uneix Tarragona amb la capital espanyola és 'un 30% més barata' que la que uneix les capitals de França i Holanda. Un cas que, segons la ministra, també es produeix en el cas del Barcelona-Saragossa, que és 'més barat' que el París-Brussel·les amb una distància similar. Álvarez també ha assegurat que Foment 'no suprimirà' el tren Estrella-Costa Brava que feia el trajecte nocturn entre Barcelona i Madrid i que era molt més barat que els TGV actuals. Segons ha assegurat, el seu ministeri 'està estudiant una alternativa que inclou canviar el tren per un de molt millor'.L''error' de BarcelonaÁlvarez també ha assegurat que 'mai més' tornarà a donar dates de finalització d'obres de l'alta velocitat. En el cas de Barcelona, ha apuntat 'és veritat que es van endarrerir un mes i mig, i ho hem pagat bé', perquè 'ho hem assumit, hem demanat disculpes, i ha estat un error' que 'no tornarem a cometre' perquè 'jo no tornaré a donar cap dia concret de posada en servei'. La raó, segons la ministra és que 'és pràcticament impossible saber en quin moment es pot complir'.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada